مشکلات روستای من

در این پست قصد دارم  مختصراً در مورد یکی از مشکلات روستای نهرخلج  بگم  و بیشتر روی سخنم با مسئولین محترم روستاست!امیدوارم گذر یکی از این مسئولین محترم به این وبلاگ بخوره  و  به ما پاسخ بدن چرا چندین ساله این مشکل همچنان گریبانگیر روستاست؟! 

.

این روزها که به لطف خدا شاهد بارندگی در روستا هستیم اگر دوری در روستا بزنیم مشاهده می کنیم که وضعیت خیابانها و کوچه های روستا واقعاً اسفناکه  برخی از خیابانها و محله ها که اونقدر ناجوره که اگه مجبور نباشیم ترجیح میدیم گذرمون به اینجور محله ها  هرگز نخوره!هرچند چندین ساله که وضعیت راه های نهرخلج به این صورت باقی مونده ولی امسال به لطف تعویض لوله های آب اوضاع بدتر هم شده .پیش تر هر وقت صحبت از آسفالت کردن خیابونها میشد بحث پوسیدگی لوله های آب به میون میومد که اینکار رو (یعنی آسفالت کردن راه ها) عبث و بیهوده تلقی می کردند!امسال که گذشت و مردم نهرخلج باید با این وضعیت راه ها کنار بیان اما آیا امیدی هست که سال آینده به این امر رسیدگی بشه؟!!آیا بودجه ای برای اینکار فراهم شده یا میشه؟ با توجه به اینکه روستای نهرخلج مرکز بخش زنده رود شده آیا شایسته است که راه های روستا به این شکل باشه؟! خواهشاًمسئولین محترم روستا هر چه زودتر رسیدگی کنن  و یه فکر اساسی کنن مثل پارسال نشه که کامیون کامیون شن ریختن تو کوچه ها و امسال به خاطر لوله کشی تمام اون شنها حیف و میل شد!

لوله کشی آب در روستای نهرخلج(مرداد ماه تابستان94)

 

کوچه ی شهید حجت اله صادقی 

بقیه ی تصاویر

ادامه نوشته

روستای ما،خانه ی ما!

وارد هر شهر یا روستایی که می شویم طبیعتاً یکی از عواملی که باعث می شود آن شهر یا روستا مورد پسند و رضایتمان شود،نظافت و پاکیزگی آن منطقه است. همه ی ما پاکیزگی را دوست داریم و برای رسیدن به آن تلاش می کنیم روزانه خانه های خود را از هر گونه گرد و غبار و زباله ای پاک می کنیم برایمان مهم است که مهمان که به خانه مان می آید خانه هایمان عاری از هر گونه زباله ای باشد و سعی می کنیم منزلمان را به بهترین نحو تزئین و آراسته کنیم. اما این وسواس برای تمیزی و نظافت فقط محدود به داخل دیوارهای خانه مان است به محض اینکه پا به بیرون از خانه گذاشتیم دیگر برایمان مهم نیست که زباله ای به زمین ریخته نشود؛مایی که با کوچکترین زباله ای که فرزندمان در داخل خانه می ریخت برخورد می کردیم بیرون از خانه نه تنها با این مسئله برخورد نمی کنیم بلکه خودمان پیشرو این امر هستیم!... 

                                           «ادامه ی مطلب»

ادامه نوشته